Túžiš poznať Boha bližšie? Hľadáš mladý kolektív ľudí s ktorými by si študoval Písmo Božie a základné témy Biblie, zaujímavosti zo sveta, dôkazy existencie Boha v matematike, fyzike a vede? Pridaj sa k nám a študuj s nami Písmo!

Potrebuješ sa porozprávať? Napíš mi na jnkiraly5@gmail.com a môžeme sa stretnúť kľudne osobne alebo aj na skype a študovať spolu Bibliu. Nikdy nie si sám!

 
1 Jn 3:1 - " Pozrite, akú veľkú lásku nám daroval Otec: voláme sa Božími deťmi a nimi aj sme. Preto nás svet nepozná, že nepoznal jeho."
Vyhľadajte si na tejto stránke frázu či slovo, ktoré neviete nájsť.
Pre ľudí, ktorí sa chcú zapojiť do evanjelizácie, ale nevedia ako, sme pripravili letáky pre verejnosť, ktoré si môžete stiahnuť a vytlačiť, prípadne šíriť ďalej.
Máte otázky? Radi by ste poznali Bibliu a študovali ju s niekym? Pridajte sa k nám!
Objednajte si zdarma a nezáväzne knihu Veľký spor vekov od autorky Ellen Gould Whiteovej. Vyplňte do formulára Vaše kontaktné údaje a my Vám obratom pošleme knihu poštou na Vami uvedenú adresu. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Objednajte si zdarma a nezáväzne knihu Veľký spor vekov od autorky Ellen Gould Whiteovej. Vyplňte do formulára Vaše kontaktné údaje a my Vám obratom pošleme knihu poštou na Vami uvedenú adresu. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Získajte zadarmo jednu z najrozšírenejších kníh na svete "Veľký spor vekov". Dozviete sa o histórii, súčasnosti a tiež budúcnosti tohto sveta. Viac informácií nájdete TU.

O projekte          Objednať
Aj napriek nespornému historickému dopadu Ježišovho vystúpenia zostáva jeho postava zahalená nejedným tajomstvom. Je spojená s tými najhlbšími túžbami a očakávaniami. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Aj napriek nespornému historickému dopadu Ježišovho vystúpenia zostáva jeho postava zahalená nejedným tajomstvom. Je spojená s tými najhlbšími túžbami a očakávaniami. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Nikto nemal toľko nasledovateľov, ale aj toľko prenasledovateľov. Viac informácii nájdete TU.

O projekte          Objednať
cross-sunbeam.jpg
Zmena soboty na nedeľu - Sobota v Písme
- V tejto prednáške sa pokusim zhrnúť významné aspekty môjho bádania o zmene dňa odpočinku zo soboty na nedeľu v kresťanstve.
1920x1080_dragons-dragon-fantasy-artwork-hell-HD-Wallpaper.jpg
Bola som v pekle - svedectvo alebo klam? - Pravda o pekle
- Sú tieto zážitky biblické? Čo hovorí Písmo o pekle a večnom treste?
Img175228_Radiolarie_11.jpg
Evolúcia vs stvorenie - Datovanie a pôvod života
- Nič nevieme; my nevieme, ako vznikla prvá molekula, my nevieme nič o tom, ako vznikli prvé proteíny a vôbec, ako vznikla prvá bunka. Všetky zákonitosti, ktoré poznáme z chémie a molekulárnej biológie, vlastne hovoria proti teórii evolúcie.
6a00d83451d95b69e20133f57a49e9970b-pi.jpg
Mária, matka Ježišova a Biblia - Mária a falošné učenia cirkví
- Mária bola veľmi požehnanou a vzácnou ženou. Čo nám o nej hovorí Písmo v porovnaní s dnešným učením o nej?

Deje sa vo svete niečo zvláštne? Schyľuje sa k niečomu?

Áno, určite ! (703 | 80%)
Áno ! (74 | 9%)
Asi áno ... (36 | 4%)
Nie ! (20 | 2%)
Určite nie ! (18 | 2%)

Má väčší význam tradícia alebo Božie slovo?

Božie slovo (761 | 89%)
Tradícia (24 | 3%)
Neviem (22 | 3%)

Čo Vám v živote najviac chýba?

Láska (202 | 27%)
Múdrosť (97 | 13%)
Nádej (17 | 2%)
Odhodlanie (112 | 15%)
Sila (72 | 9%)
Viera (171 | 23%)
Zmysel života (58 | 8%)
Iné (26 | 3%)

Má Váš život väčší zmysel ak veríte v evolúciu alebo stvorenie?

Ak verím v stvorenie (709 | 84%)
Ak verím v evolúciu (96 | 12%)
V oboje (37 | 4%)

Zažili ste v živote niečo, čo je za hranicou vášho chápania?

Ano (649 | 91%)
Nie (66 | 9%)

Existujú iné mimozemské civilizácie?

Áno (316 | 41%)
Asi áno (29 | 4%)
Možno (100 | 13%)
Asi nie (43 | 6%)
Nie (279 | 36%)

Do akej vekovej kategórie spadáte?

do 15 rokov (45 | 6%)
16 - 25 rokov (205 | 27%)
26 - 35 rokov (117 | 16%)
36 - 45 rokov (138 | 18%)
46 - 55 rokov (117 | 16%)
56 - 65 rokov (86 | 12%)
66 a viac rokov (39 | 5%)
Luk 21:28
Keď sa toto začne diať, vzpriam­te sa a po­z­dvih­nite hlavy, pre­tože sa pri­bližuje vaše vy­kúpenie.
Počet klimatických katastrof 1980 – 2011
Počet klimatických katastrof 1980 – 2011
Priemerná globálna teplota 1860 – 2000
Priemerná globálna teplota 1860 – 2000
Počet distribuovaných Biblií 2009 – 2011
Počet distribuovaných Biblií 2009 – 2011
1900 - 2010

1900 - 2010

Prírodné katastrofy
Obsah CO2 2007 – 2010
Obsah CO2 2007 – 2010
Teplota 1850 – 2010
Teplota 1850 – 2010
Zemetrasenie o sile Magnitudy 6 a viac
Zemetrasenie o sile Magnitudy 6 a viac
Tornáda v USA 1950 – 2011
Tornáda v USA 1950 – 2011
TOPlist

Stránka založená 18.6.2010
00014.jpg
Ačkoli organismus dospělého člověka obsahuje pouze 3 až 4 gramy železa, toto nepatrné množství plní životně důležité funkce. Nejvíce železa se nachází v krvi, kde tvoří součást hemoglobinu. Hemoglobin dává červeným krvinkám (je jejich součástí) typickou červenou barvu a umožňuje transport kyslíku z plic ke všem buňkám organismu. Pokud by se železo uvnitř našeho těla vyskytovalo jako samostatný prvek, chovalo by se jako jedovatá látka. V organismu se však nachází ve spojení s bílkovinami, zvláště s bílkovinou zvanou ferrtin.


Železo - denní potřeba

Protože se převážná část železa v našem organismu neustále obnovuje, je ztráta tohoto minerálu za normálních podmínek velmi malá. Želeto se ztrácí pouze s odlupujícími se buňkami pokožky a sliznice, která pokrývá vnitřek trávicího ústrojí a močových cest. To u dospělého člověka předpokládá 0,91 miligramů denně.


Potřeba železa se v určitých životních situacích zvyšuje:

U žen v období menstruace. Žena ztrácí s mentruační krví 2 miligramy železa denně; v podstatě ho v tomto období ztrácí třikrát více než normálně. Během těhotenství a kojení. Zvýšená potřeba železa v tomto období je kompenzována tím, že v tomto období nedochází k menstruačním cyklům. Potřeba železa je jak u menstruující, tak u těhotné a kojící ženy stejně vysoká.

V období dospívání. Potřeba železa je intenzivnější v důsledku růstu a začátku menstruace u děvčat. Při jakémkoli abnormálním krvácení dochází k vážné ztrátě železa, která může snadno vyvolat chudokrevnost. Zatímco v rostlinách se železo nachází ve formě železitých solí, v potravinách živočišného původu (tzv. hemoželezo) ve formě železnatých solí. Protože v trávicím ústrojí se oba druhy železa vstřebávají velmi žězko, je naše tělo schopno absorbovat pouze 10 až 20% rostlinného železa a 30% železa, obsaženého v mase a živočišných potravínách. Při určování denní příjmu potravou bychom tedy pro jistotu měli počítat se desetkrát větší dávkou, než jakou skutečně potřebujeme.


Železo - denní potřeba:

Děti:                                                                            10-12 mg

Dospívající:                                                                   20-25 mg

Ženy v období menstruace nebo těhotenství:                    20-25 mg

 

Železo ve vegetariánské stravě

Protože železo se v hojmé míře vyskytuje ve všech potravinách živočišného i rostlinného původu, zajišťuje nám ho rozmanitá strava pro každý den v dostatečném množství ( to se týká i žen v období menstruace nebo těhotenství). Menší vstřebávání železa z rostlin (oproti železu z živočišných produktů) je bohatě kompenzováno následujícími fakty:

Koncentrace železa ve většině potravin rostlinného původu je vyšší než v mase (vyjímkou jsou pouze játra), mléko téměř žádné železo neobsahuje.

Je prokázáno, že vitamin C, který se ve velké míře vyskytuje v rostlinné stravě, zvyšuje vstřebávání železa až na dvojnásobek. To je významný důvod pro to, abychom s každým jídlem konzumovali čerstvou zeleninu nebo ovoce bohaté na vitamin C. Není důvod se domnívat, že rostlinná strava je chudá na železo, právě naopak. Chudokrevnost (anémie), která je zapříčiněna nedostatky ve výživě, se vyskytuje poměrně často a postihuje jak ty, kteří jedí maso, tak i vegetariány. Po nějakou dobu panoval názor, že konzumace masa je nezbytná pro jeho obsah železa. Dokonce se tvrdilo, že lidé, kteří maso nejedí, se vystavují riziku chudokrevnosti. Dnes však víme, že rostlinná strava co do obsahu železa převyšuje stravu masitou, a pokud konzumujeme dostatek čerstvých potravin bohatých na vitamin C , nepředstavuje vstřebávání železa naprosto žádný problém.

Ořechy, luštěniny a obiloviny mají více železa než maso (vyjímkou jsou játra); sójová mouka (ze které se vyrábí sójové maso) má dokonce třikrát více železa než hovězí maso (které má mezi všemi druhy masa nejvíce železa). WHO doporučuje hojnou konzumaci broskví, meruněk, švestek, hroznového vína a hrozinek - nejen jako vynikajícího zdroje železa, ale také pro svou schopnost trávení a vstřebávání. Potravinami rostlinného původu, které jsou nejbohatší na železo, jsou spolu se sójou ještě mořeské řasy, pivní kvasnice a pyl.

Osoby s horším vstřebáváním železa nebo s jeho větší denní potřebou by měly brát doplňkové preparáty tohoto minerálu. Kromě klasických farmaceutických přípravků existují na trhu také přípravky na bázi rostlinných výtažků.


Obsah železa v miligramech ve 100 g potravin:

Řasy                                                                          53

Pivní kvasnice                                                            17,6

Sójová mouka                                                             12

Sezamová semínka                                                     10

Pyl                                                                              9

Bílé fazole                                                                  7,6

Pistácie                                                                     7,3

Čočka                                                                         7

Slunečnicová semínka                                                  7

Piniová jádra                                                               5,2

Boby                                                                          4,8

Oves                                                                          4,5

Pšenice                                                                      4,3

Mandle                                                                       4,1

Špenát                                                                        3

Pórek                                                                         2,8

Ořechy                                                                       2,1

Zelený hrášek                                                             1,9

Zelené fazolky                                                            1,3

Chřest                                                                        1,1

Houby (žampiony)                                                       0,9
                                                                        
Hlávkové zelí                                                               0,9

Mrkev                                                                         0,8

Brambory                                                                   0,75
                                    
Fíky                                                                           0,7
                                    
Avokádo                                                                     0,6
                                    
Meruňky                                                                     0,6
                                                                                                            
Broskve                                                                      0,6

Hroznové víno                                                              0,5

Švestky                                                                      0,4

Jablka                                                                        0,3
                                    
Hovězí játra                                                                 11
                                    
Hovězí maso                                                                3
                                    
Jehněčí maso                                                              2
                                    
Vepřové maso                                                            1,5

Vejce                                                                        1,33

Tuňák v oleji                                                               1,2

Kuřecí maso                                                                1

Polotučný sýr                                                              1

Kravské mléko                                                            0,2

Jogurt                                                                        0,1











 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one