Túžiš poznať Boha bližšie? Hľadáš mladý kolektív ľudí s ktorými by si študoval Písmo Božie a základné témy Biblie, zaujímavosti zo sveta, dôkazy existencie Boha v matematike, fyzike a vede? Pridaj sa k nám a študuj s nami Písmo!

Potrebuješ sa porozprávať? Napíš mi na jnkiraly5@gmail.com a môžeme sa stretnúť kľudne osobne alebo aj na skype a študovať spolu Bibliu. Nikdy nie si sám!

 
1 Jn 3:1 - " Pozrite, akú veľkú lásku nám daroval Otec: voláme sa Božími deťmi a nimi aj sme. Preto nás svet nepozná, že nepoznal jeho."
Vyhľadajte si na tejto stránke frázu či slovo, ktoré neviete nájsť.
Pre ľudí, ktorí sa chcú zapojiť do evanjelizácie, ale nevedia ako, sme pripravili letáky pre verejnosť, ktoré si môžete stiahnuť a vytlačiť, prípadne šíriť ďalej.
Máte otázky? Radi by ste poznali Bibliu a študovali ju s niekym? Pridajte sa k nám!
Objednajte si zdarma a nezáväzne knihu Veľký spor vekov od autorky Ellen Gould Whiteovej. Vyplňte do formulára Vaše kontaktné údaje a my Vám obratom pošleme knihu poštou na Vami uvedenú adresu. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Objednajte si zdarma a nezáväzne knihu Veľký spor vekov od autorky Ellen Gould Whiteovej. Vyplňte do formulára Vaše kontaktné údaje a my Vám obratom pošleme knihu poštou na Vami uvedenú adresu. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Získajte zadarmo jednu z najrozšírenejších kníh na svete "Veľký spor vekov". Dozviete sa o histórii, súčasnosti a tiež budúcnosti tohto sveta. Viac informácií nájdete TU.

O projekte          Objednať
Aj napriek nespornému historickému dopadu Ježišovho vystúpenia zostáva jeho postava zahalená nejedným tajomstvom. Je spojená s tými najhlbšími túžbami a očakávaniami. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Aj napriek nespornému historickému dopadu Ježišovho vystúpenia zostáva jeho postava zahalená nejedným tajomstvom. Je spojená s tými najhlbšími túžbami a očakávaniami. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Nikto nemal toľko nasledovateľov, ale aj toľko prenasledovateľov. Viac informácii nájdete TU.

O projekte          Objednať
cross-sunbeam.jpg
Zmena soboty na nedeľu - Sobota v Písme
- V tejto prednáške sa pokusim zhrnúť významné aspekty môjho bádania o zmene dňa odpočinku zo soboty na nedeľu v kresťanstve.
1920x1080_dragons-dragon-fantasy-artwork-hell-HD-Wallpaper.jpg
Bola som v pekle - svedectvo alebo klam? - Pravda o pekle
- Sú tieto zážitky biblické? Čo hovorí Písmo o pekle a večnom treste?
Img175228_Radiolarie_11.jpg
Evolúcia vs stvorenie - Datovanie a pôvod života
- Nič nevieme; my nevieme, ako vznikla prvá molekula, my nevieme nič o tom, ako vznikli prvé proteíny a vôbec, ako vznikla prvá bunka. Všetky zákonitosti, ktoré poznáme z chémie a molekulárnej biológie, vlastne hovoria proti teórii evolúcie.
6a00d83451d95b69e20133f57a49e9970b-pi.jpg
Mária, matka Ježišova a Biblia - Mária a falošné učenia cirkví
- Mária bola veľmi požehnanou a vzácnou ženou. Čo nám o nej hovorí Písmo v porovnaní s dnešným učením o nej?

Deje sa vo svete niečo zvláštne? Schyľuje sa k niečomu?

Áno, určite ! (703 | 80%)
Áno ! (74 | 9%)
Asi áno ... (36 | 4%)
Nie ! (20 | 2%)
Určite nie ! (18 | 2%)

Má väčší význam tradícia alebo Božie slovo?

Božie slovo (761 | 89%)
Tradícia (24 | 3%)
Neviem (22 | 3%)

Čo Vám v živote najviac chýba?

Láska (202 | 27%)
Múdrosť (97 | 13%)
Nádej (17 | 2%)
Odhodlanie (112 | 15%)
Sila (72 | 9%)
Viera (171 | 23%)
Zmysel života (58 | 8%)
Iné (26 | 3%)

Má Váš život väčší zmysel ak veríte v evolúciu alebo stvorenie?

Ak verím v stvorenie (709 | 84%)
Ak verím v evolúciu (96 | 12%)
V oboje (37 | 4%)

Zažili ste v živote niečo, čo je za hranicou vášho chápania?

Ano (649 | 91%)
Nie (66 | 9%)

Existujú iné mimozemské civilizácie?

Áno (316 | 41%)
Asi áno (29 | 4%)
Možno (100 | 13%)
Asi nie (43 | 6%)
Nie (279 | 36%)

Do akej vekovej kategórie spadáte?

do 15 rokov (45 | 6%)
16 - 25 rokov (205 | 27%)
26 - 35 rokov (117 | 16%)
36 - 45 rokov (138 | 18%)
46 - 55 rokov (117 | 16%)
56 - 65 rokov (86 | 12%)
66 a viac rokov (39 | 5%)
Luk 21:28
Keď sa toto začne diať, vzpriam­te sa a po­z­dvih­nite hlavy, pre­tože sa pri­bližuje vaše vy­kúpenie.
Počet klimatických katastrof 1980 – 2011
Počet klimatických katastrof 1980 – 2011
Priemerná globálna teplota 1860 – 2000
Priemerná globálna teplota 1860 – 2000
Počet distribuovaných Biblií 2009 – 2011
Počet distribuovaných Biblií 2009 – 2011
1900 - 2010

1900 - 2010

Prírodné katastrofy
Obsah CO2 2007 – 2010
Obsah CO2 2007 – 2010
Teplota 1850 – 2010
Teplota 1850 – 2010
Zemetrasenie o sile Magnitudy 6 a viac
Zemetrasenie o sile Magnitudy 6 a viac
Tornáda v USA 1950 – 2011
Tornáda v USA 1950 – 2011
TOPlist

Stránka založená 18.6.2010
[obrazky.4ever.sk] lieskove orechy 174984.jpg
Hořčík (magnezium) je v těle dospělého člověka zastoupen 20 až 25 gramy. Spolu s vápníkem a fosforem je součástí (ovšem v menší míře) struktury kostí. Hořčík je podstatnou součástí hlavního pigmentu rostlinného světa - chlorofylu. (Podobně je tomu u železa v hemoglobinu - krevním barvivu.)

Význam hořčíku v posledních letech značně stoupl, protože byly objeveny mnohé fyziologické funkce, při kterých hraje rozhodující úlohu. Často se stává, že běžná strava nám neposkytuje dostatečné množství tohoto důležitého minerálu. To může být dáno nejen malou spotřebou celozrnných obilovin a suchých olejnatých plodů (ořechů, mandlí atd.), které jsou bohaté na hořčík, ale i vyčerpáním magnezia z pěstitelské půdy. Nadměrné používání dusíkatých hnojiv v intenzivním zemědělství způsobuje biochemickou nerovnováhu v půdě, tedy i v rostlinách, které na ní pěstujeme. Rostliny dnes již neobsahují patřičné množství minerálů, zvláště ne hořčíku, který je na vyčerpání z půdy nejchoulostivější. Z tohoto důvodu bychom tedy měli hořčíku věnovat mimořádnou pozornost a v určitých případech jeho nedostatku užívat náhrady (ve formě chloridu hořčíku).

Pamatujme na to, že denní potřeba hořčíku, stanovená Organizací pro zemědělství a výživu při OSN (FAO) a Světovou zdravotnickou organizací (WHO), nepřekračuje 500 mg/den. Ačkoli nadměrná spotřeba hořčíku nemá nežádoucí účinky, nelze prokázat ani její zvláštní léčebný účinek. Nadbytek hořčíku odejde se stolicí a má projímavý účinek.


Používání doplňkových hořčíkových přípravků ve formě solí se doporučuje v následujících případech:

- Nedostatečný příjem hořčíku potravou. Tato situace nastává tehdy, pokud konzumujeme málo čerstvé zeleniny a ovoce, nebo pokud jsou tyto vypěstovány na půdách, které jsou ochuzeny o minerály intenzivním používáním chemických hnojiv.
- V životních obdobích, kdy stoupá denní potřeba hořčíku (růst, těhotenství, kojení).
- Dojde-li k poruše vstřebávání hořčíku ve střevě vlivem různých zažívacích poruch (např. kolitidy - zánětu tlustého střeva, nebo po chirurgických zákrocích).




Jaké úkoly plní hořčík?

Hořčík působí jako katalyzátor četných chemických reakcí, které probíhají v našem organismu v souvislosti se spalováním živin a produkcí energie. Zvláště důležitou funkci plní hořčík v nervovém systému, kde reguluje přenos vzruchů k periferním nervům.


Nedostatek hořčíku se projevuje různě:

- Celkovou únavou a pocitem vyčerpanosti.
- Svalovými křečemi, svalovou ztuhlostí, cukáním ve víčkách nebo v jiných svalech (jev známý jako svalová fascikulace).
- Neurologickými poruchami se sklonem ke křečím (spasmům) v orgánech, což se projevuje žaludečními bolestmi, dráždivým tračníkem, menstruačními bolestmi (dysmenorrea), pocitem sevření hrudníku, bušením srdce (palpilace) aj.


Nejdůležitější zdroj hořčíku představují ořechy, obiloviny, luštěniny a zelenina. Pestrá vegetariánská strava, zvláště pochází-li z pěstitelských půd, na kterých se používají organická hnojiva obsahující širokou škálu minerálů, může potřebu hořčíku bohatě uspokojit.


Obsah hořčíku v mg ve 100 g potravin:
Slunečnicová semínka                               420

Kakao                                                      420

Mandle                                                     252

Sója                                                         242

Vlašské ořechy                                         185

Hrachor                                                    164

Celozrnná pšeničná mouka                        109

Špenát                                                       55

Papája                                                       44

Banány                                                      38

Pomeranče                                                36

Brambory                                                   26

Pšeničná mouka bílá                                   21

Fíky                                                           20

Kravské mléko                                          14,5


Hořčík - denní potřeba

Děti, dospělí:                                                  300 mg

Těhotné ženy a kojící matky:                           500 mg








 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one