Nechajte si zasielať novinky priamo do Vašej emailovej schránky. Stačí ak vložíte svoj email a stlačíte "prihlásiť".
Pre ľudí, ktorí sa chcú zapojiť do evanjelizácie, ale nevedia ako, sme pripravili letáky pre verejnosť, ktoré si môžete stiahnuť a vytlačiť, prípadne šíriť ďalej.
Vyhľadajte si na tejto stránke frázu či slovo, ktoré neviete nájsť.
  
Túžiš poznať Boha bližšie? Hľadáš mladý kolektív ľudí s ktorými by si študoval Písmo Božie a základné témy Biblie, zaujímavosti zo sveta, dôkazy existencie Boha v matematike, fyzike a vede? Pridaj sa k nám a študuj s nami Písmo!

Potrebuješ sa porozprávať? Napíš mi a môžeme sa stretnúť na skype. Nikdy nie si sám!

 
1 Jn 3:1 - " Pozrite, akú veľkú lásku nám daroval Otec: voláme sa Božími deťmi a nimi aj sme. Preto nás svet nepozná, že nepoznal jeho."
Objednajte si zdarma a nezáväzne knihu Veľký spor vekov od autorky Ellen Gould Whiteovej. Vyplňte do formulára Vaše kontaktné údaje a my Vám obratom pošleme knihu poštou na Vami uvedenú adresu. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Objednajte si zdarma a nezáväzne knihu Veľký spor vekov od autorky Ellen Gould Whiteovej. Vyplňte do formulára Vaše kontaktné údaje a my Vám obratom pošleme knihu poštou na Vami uvedenú adresu. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Získajte zadarmo jednu z najrozšírenejších kníh na svete "Veľký spor vekov". Dozviete sa o histórii, súčasnosti a tiež budúcnosti tohto sveta. Viac informácií nájdete TU.

O projekte          Objednať
Aj napriek nespornému historickému dopadu Ježišovho vystúpenia zostáva jeho postava zahalená nejedným tajomstvom. Je spojená s tými najhlbšími túžbami a očakávaniami. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Aj napriek nespornému historickému dopadu Ježišovho vystúpenia zostáva jeho postava zahalená nejedným tajomstvom. Je spojená s tými najhlbšími túžbami a očakávaniami. Kniha i poštovné sú úplne zadarmo.
Nikto nemal toľko nasledovateľov, ale aj toľko prenasledovateľov. Viac informácii nájdete TU.

O projekte          Objednať
cross-sunbeam.jpg
Zmena soboty na nedeľu - Sobota v Písme
- V tejto prednáške sa pokusim zhrnúť významné aspekty môjho bádania o zmene dňa odpočinku zo soboty na nedeľu v kresťanstve.
1920x1080_dragons-dragon-fantasy-artwork-hell-HD-Wallpaper.jpg
Bola som v pekle - svedectvo alebo klam? - Pravda o pekle
- Sú tieto zážitky biblické? Čo hovorí Písmo o pekle a večnom treste?
Img175228_Radiolarie_11.jpg
Evolúcia vs stvorenie - Datovanie a pôvod života
- Nič nevieme; my nevieme, ako vznikla prvá molekula, my nevieme nič o tom, ako vznikli prvé proteíny a vôbec, ako vznikla prvá bunka. Všetky zákonitosti, ktoré poznáme z chémie a molekulárnej biológie, vlastne hovoria proti teórii evolúcie.
6a00d83451d95b69e20133f57a49e9970b-pi.jpg
Mária, matka Ježišova a Biblia - Uctievať alebo neuctievať Máriu?
- Mária bola veľmi požehnanou a vzácnou ženou. Čo nám o nej hovorí Písmo v porovnaní s dnešným učením o nej?

Deje sa vo svete niečo zvláštne? Schyľuje sa k niečomu?

Áno, určite ! (685 | 80%)
Áno ! (73 | 9%)
Asi áno ... (36 | 4%)
Nie ! (19 | 2%)
Určite nie ! (17 | 2%)

Má väčší význam tradícia alebo Božie slovo?

Božie slovo (741 | 89%)
Tradícia (24 | 3%)
Neviem (21 | 3%)

Čo Vám v živote najviac chýba?

Láska (198 | 27%)
Múdrosť (95 | 13%)
Nádej (17 | 2%)
Odhodlanie (110 | 15%)
Sila (71 | 10%)
Viera (169 | 23%)
Zmysel života (56 | 7%)
Iné (25 | 3%)

Má Váš život väčší zmysel ak veríte v evolúciu alebo stvorenie?

Ak verím v stvorenie (693 | 84%)
Ak verím v evolúciu (95 | 12%)
V oboje (36 | 4%)

Aké náboženstvo vyznávate?

Ateizmus (162 | 13%)
Budhizmus (15 | 1%)
Hinduizmus (5 | 0%)
Islam (15 | 1%)
Judaizmus (11 | 1%)
Kresťanstvo (995 | 78%)
Novopohanstvo (27 | 2%)
Rastafarianizmus (10 | 1%)
Scientológia (12 | 1%)
Sikhizmus (4 | 0%)
Šintoizmus (4 | 0%)
Špiritizmus (7 | 1%)
Univerzalizmus (5 | 1%)
Zoroastrianizmus (3 | 0%)

Zažili ste v živote niečo, čo je za hranicou vášho chápania?

Ano (633 | 91%)
Nie (65 | 9%)

Existujú iné mimozemské civilizácie?

Áno (314 | 42%)
Asi áno (29 | 4%)
Možno (98 | 13%)
Asi nie (42 | 5%)
Nie (270 | 36%)

Do akej vekovej kategórie spadáte?

do 15 rokov (45 | 6%)
16 - 25 rokov (202 | 28%)
26 - 35 rokov (113 | 16%)
36 - 45 rokov (135 | 19%)
46 - 55 rokov (111 | 15%)
56 - 65 rokov (82 | 11%)
66 a viac rokov (39 | 5%)
Luk 21:28
Keď sa toto začne diať, vzpriam­te sa a po­z­dvih­nite hlavy, pre­tože sa pri­bližuje vaše vy­kúpenie.
Počet klimatických katastrof 1980 – 2011
Počet klimatických katastrof 1980 – 2011
Priemerná globálna teplota 1860 – 2000
Priemerná globálna teplota 1860 – 2000
Počet distribuovaných Biblií 2009 – 2011
Počet distribuovaných Biblií 2009 – 2011
1900 - 2010

1900 - 2010

Prírodné katastrofy
Obsah CO2 2007 – 2010
Obsah CO2 2007 – 2010
Teplota 1850 – 2010
Teplota 1850 – 2010
Zemetrasenie o sile Magnitudy 6 a viac
Zemetrasenie o sile Magnitudy 6 a viac
Tornáda v USA 1950 – 2011
Tornáda v USA 1950 – 2011
TOPlist

Stránka založená 18.6.2010

10 dôvodov prečo nepotrebujeme mliečne výrobky

lezici-krava-mlecna-farma.jpg

Autorka: Juliet Gellatley
Překlad: Monika Zápotocká

Juliet Gellatley, zooložka a výživová poradkyně (a zakladatelka neziskové organizace Viva!) si vzala do hledáčku katastrofální dopad mléčných výrobků na naše zdraví


1. Pití mléka je nepřirozené

„Co prosím? Pití mléka je pro lidi přece tak přirozené, jako pro kočku předení“, napadne mnohé z nás. Pití mléka je nejpřirozenější věcí na světě – tedy pokud jste kojencem a kojí vás vaše matka. Stejně jako všech přibližně 5 000 druhů savců jsme se vyvinuli tak, abychom pili mateřské mléko, dokud nás matka neodstaví. Jsme ale jedinými savci (mimo těch domestikovaných, jako kočky), kteří pijí mléko i po odstavení, a kteří konzumují mléko jiných živočišných druhů!

Jak byste se cítili, kdybyste viděli svého nejlepšího kamaráda sát mléko svého psa nebo dokonce přímo z kravského vemene?


2. Optimální pro telata, ne pro lidi

Složení mléka jednotlivých živočichů se zásadně liší, aby poskytovalo optimální výživu mláďatům daného živočišného druhu. Mléko tuleňů obsahuje mimořádně vysoké množství tuků (50 %), aby mláďata rychle rostla a vytvořila si ochrannou vrstvu tuku proti chladu. Proto se i kravské mléko výrazně liší od mléka lidského a to do takové míry, že se nedoporučuje podávat jej malým dětem. Pro použití v dětské výživě musí být upraveno, aby se více podobalo mléku lidskému.

Kravské mléko je uzpůsobeno k tomu, aby tele do roka ztrojnásobilo svou váhu na závratných 300 až 400 kg. Nám oproti tomu trvá dosažení váhy dospělého jedince zhruba 18 let, což z nás činí nejpomaleji rostoucí savce naší planety. Kravské mléko obsahuje příliš málo „dobrých“ tuků, které děti potřebují pro rychlý vývoj mozku, a je v něm příliš mnoho „špatných“ nasycených tuků, které tele potřebuje pro rychlý tělesný růst. A tím to nekončí – kravské mléko obsahuje také vysoké množství škodlivých bílkovin a hormonů, které úzce souvisí s nadváhou a obezitou dětí.


Foto: Jo-Anne McArthur / Animal Equality


3. Nesnášenlivost laktózy

Faktem je, že více než 70 % světové populace kravské mléko nekonzumuje. Většina lidí trpí nesnášenlivostí laktózy – například všichni Vietnamci a Thajci a většina Číňanů a Japonců. Důvodem je ztráta schopnosti produkovat enzym potřebný pro rozložení cukru (laktózy) v mléce, ke které dochází po odstavení kojence. Po konzumaci mléka se dostavují hlavní příznaky v podobě průjmu, nadýmání a bolesti břicha, a v některých případech také letargie, deprese, závratě a zvracení.


4. Je libo koktejl?

V běžné sklenici mléka nebo kousku sýra se vyskytuje na 35 druhů hormonů a 11 růstových faktorů, včetně IGF-1, estrogenu a progesteronu, hormonů produkovaných v nadledvinách, podvěsku mozkovém, hypothalamu a dalších. A protože dvě třetiny mléka pochází od březích dojnic, hladiny hormonů dosahují závratné výše.


5. Co se skrývá pod zkratkou IGF?

IGF-1 je zkratkou z anglického insulin-like growth factor -1, který do češtiny můžeme přeložit jako růstový faktor podobný inzulinu. Jde o hormon, který ovlivňuje růst a vývoj tkání jak u krav, tak u lidí, ale u obou druhů dosahuje rozdílné míry růstu. Má se za to, že kravské mléko má u lidí za následek zvýšenou produkci IGF-1, přičemž i drobný nárůst zvyšuje riziko vzniku onkologických onemocnění, včetně rakoviny prsu, prostaty, plic a tlustého střeva.

Zvýšená konzumace mléka a mléčných výrobků souvisí se zvýšenou hladinou IGF-1, zatímco vysoká konzumace zeleniny je spojena s nižší hladinou IGF-1. U mužů se zvýšenou hladinou IGF-1 roste riziko pokročilého stádia rakoviny prostaty až pětinásobně.

Nedávná zjištění ukazují, že zvýšená konzumace mléčných výrobků představuje hlavní rizikový faktor ve stravování pro výskyt rakoviny prostaty a rakoviny prsu.


6. Hnis v mléce

Mléko obsahuje hnis – ano, ten samý, co si vymáčknete z akné! Zákon povoluje v mléce určenému k lidské konzumaci výskyt až 400 milionů buněk hnisu na litr a v kozím mléce jich může být dokonce více! Hnis je důsledkem neustálého zápasu krav s bakteriální nákazou a částečně se tak dostává i do jejich mléka. Za to můžeme vděčit intenzivní povaze mléčného průmyslu, kdy 30 % dojnic ve Velké Británii nepřetržitě trpí mastitidou, bolestivým zánětem vemene.


Foto: Jo-Anne McArthur / We Animals


7. Mléko kostem nesvědčí

Většina lidí na světě mléko nepije, ale i tak má silné kosti. Přesto je v Evropě a v USA propagováno pití mléka pro silné kosti a my se těmito radami řídíme a konzumuje ho více než kdekoliv jinde. A přesto je u nás nejvyšší výskyt osteoporózy. Světová zdravotnická organizace WHO to vysvětluje následovně: „Tento paradox si jasně žádá vysvětlení. Data shromážděná k dnešnímu dni naznačují, že nepříznivý vliv živočišných bílkovin v mléce (ne však těch rostlinných) může převážit pozitivní vliv příjmu vápníku na jeho bilanci.“

Kravské mléko není nejlepším zdrojem vápníku, protože našim kostem více prospívá vápník z rostlinných zdrojů. Cvičení s vlastní vahou, jako je například chůze, běh nebo tanec, je pro zdravé kosti nezbytné, stejně tak jako strava obsahující dostatek ovoce, zeleniny, celozrnných obilovin, luštěnin, semínek a ořechů, či faktory životního stylu, jako třeba zanechat kouření. Abychom naše kosti ochránili, musíme je používat!


8. Lék na zlomené srdce

Každé dvě minuty postihne někoho ve Velké Británii infarkt nebo mozková mrtvice. Začíná to postupně, v tepnách se nahromadí plak – silná usazenina tvořená cholesterolem a dalšími látkami. Srdeční choroby se projeví, když se ucpou tepny vedoucí krev do srdce.

Živočišné bílkoviny a tuky, vyskytující se převážně v mléčných výrobcích (jako jsou tvrdé sýry, smetana, zmrzlina, mléčná čokoláda a máslo), červeném a bílém mase a vejcích, a stejně tak ztužené tuky v nezdravé stravě, zvyšují hladinu „špatného“ cholesterolu.

Srdeční choroby jsou do velké míry následkem našeho životního stylu – špatných stravovacích návyků založených na mléčných výrobcích, vejcích a mase, nedostatku cvičení a kouření.


9. Nedělá dobře ani dětem

Akné (a zase za to mohou hormony v mléce), astma, průjem, ekzém, ušní zánět i obezita souvisejí s mléčnými výrobky. Většinou i výskyt chudokrevnosti u dětí, způsobený vnitřním krvácením, který je důsledkem alergie na mléko. Dramaticky roste výskyt diabetu 1. typu u dětí a uznávanou příčinou je konzumace kravského mléka a kojenecké výživy v raném věku. Čemu se dřív říkalo diabetes dospělých (diabetes 2. typu), je dnes dětskou nemocí. Může za to nedostatek pohybu a špatné stravovací návyky. Pizza se čtyřmi druhy sýrů nám dobrou službu neprokáže!


Foto: Jo-Anne McArthur / Animal Equality


10. Mléko je špatné, ale alternativy existují

Konzumace mléka je krutá a zároveň nepřirozená. Mléko je stvořeno pro telata, mnoho lidí má problém jej strávit, což vede k bolestem a nepříjemnostem. Hormony obsažené v mléce mají spojitost s výskytem rakoviny, např. prsu a prostaty, a s postrachem všech teenagerů – s akné. Mléčné proteiny souvisejí s diabetem 1. typu a s alergiemi. Nasycené tuky, cholesterol a živočišné bílkoviny, které se v mléce nacházejí, mají spojitost se srdečními chorobami, Alzheimerovou chorobou, diabetem 2. typu a mnoha dalšími nemocemi.

Navzdory vytrvalým tvrzením ze strany mléčného průmyslu, mléko není ani jediným, ani tím nejlepším zdrojem vápníku, a dokonce zvyšuje riziko zlomeniny kostí. Mnohem lepším a zdravějším zdrojem vápníku jsou fazole, čočka, brokolice, kapusta, potočnice, ořechy, semínka, sója a další potraviny rostlinného původu (aktuální odborně relevantní info najdete v článku Vápník: Jedna ze základních otázek veganské stravy - pozn. red.)

Díky široké nabídce vynikajících a výživných bezmléčných alternativ mléka, jogurtů, zmrzliny, másla a sýra, které dnes najdeme v řadě supermarketů a obchodů se zdravou výživou, nebylo nikdy snazší vyřadit mléčné výrobky z našeho jídelníčku! (pro více info navštivte web Bílé minus - pozn. red.)
 



Zdroj: http://soucitne.cz/10-duvodu-proc-nepotrebujeme-mlecne-vyrobky
GELLATLEY, Juliet. Why You Don’t Need Dairy!. In: VIVA! Everyone’s Going Vegan. s. 24-25. ISBN 978-0-9571874-4-3 (nascanovaný článek v PDF zde), Překlad: Monika Zápotocká, Korektura: Štěpán Opekar










 

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one